عالی ترین تایم برای تور ارمنستان چه زمانی می باشد
نوشته شده توسط : erwe

تور ارمنستان از جمله تور های است که متقاضیان بسیاری دارامی باشد.دولت ارمنستان نیز توانسته می باشد.

نواحی مهم ارمنستان

ناحیه مرکزی: مرکز سیاسی ارمنستان و پایتخت آن یعنی ایروان در این ناحیه قرار گرفته است. بیشتر موزه‌ها و مراکز فرهنگی در ایروان قرار دارند. همینطور آتشفشان ۴۱۰۰ متری آراگاتس (Aragats) و صومعه‌های Gekhard و Khor Virap نیز در این منطقه واقع اند. بیشتر این ناحیه در جلگه‌ی خشک و مسطح آرارات واقع است.

ناحیه دریاچه سوان: این ناحیه در اطراف دریاچه سوان با ارتفاع دوهزار متری واقع شده و بسیار زیباست بطوریکه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این ناحیه چندین کلیسا و صومعه‌ی تاریخی وجود دارد و ساحل آن همواره پرجمعیت است.

قسمت جنوبی: نواحی مرزی این کشور با ایران را شامل می‌شود که غارهای جالب و بناهای مسیحی زیبایی دارد مانند صومعه های تاتِو و نوراوانک، غار موزرو و کاروانسرای سلیم.

قسمت شمالی: قسمت های مرزی ارمنستان با گرجستان در شمال که ناحیه‌ای کوهستانی و بسیار زیبا بوده و کلیساها و صومعه‌های متروکه‌ی بسیاری دارد. دره‌ی رود Debed و ناحیه «شامشادین» جزء قسمت های بسیار زیبا و تقریبا بکر این ناحیه محسوب می‌شوند.

ارمنستان
شهرهای مهم و دیدنی ارمنستان

طبیعت زیبای ارمنستان به تنهایی می‌تواند انگیزه‌ای بسیار قوی جهت سفر به این کشور باشد اگرچه تاریخ کهن این سرزمین مخصوصاً تاثیری که دین مسیحیت بر فرهنگ و معماری آن گذاشته، بسیار قابل توجه است.

ارتفاعات این کشور با پوشش گیاهی منحصر بفرد خود و چشمه‌های آب‌گرم و معدنی قابل نوشیدن، دریاچه‌های کوچک قابل شنا در ارتفاعات، امکان اسکی روی برف، قایق‌رانی و اسکی روی آب در دریاچه سوان (۴۰ کیلومتری ایروان) در کنار آثار باستانی و کلیساها و صومعه‌های چندصد ساله این کشور از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند.

ایروان: پایتخت این کشور و البته بزرگترین شهر آن علاوه بر بناهای تاریخی همچون قلعه اربونی و مسجد آبی، دارای ساختمان‌ها و خیابان‌هایی با معماری بسیار زیبایی شبیه شهرهایی چون وین اروپاست که حمایت مالی این طرح‌های معاصر از سوی شوروی سابق انجام می‌شد.

ارمنستان

میدان آزادی، ساختمان ماتناداران و خیابن ماشتوتس و از همه مهم‌تر ساختمان بزرگ اُپرا از جمله‌ی این طرح‌ها هستند.

دیلیجان ( تاووش مارز): ناحیه‌ای جنگلی و پرجمعیت که سوئیس کوچک نامیده می‌شود. این شهر به سبب آب و هوای بسیار تمیز و سالم و محیط طبیعی زیبایش شاهد سکونت بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور ارمنی است. در این ناحیه می توانید از چندین صومعه‌ی تاریخی همچون هاخارتسین و ماتوسا دیدن کرده و سری به دهکده‌ی ملوکان بزنید.

یرموک (یا جرموک یا وایوتز دزور مارز): شهر چشمه‌های آب معدنی و حیات‌وحش بوده و محیط بسیار زیبایی دارد. دریاچه معروف یرموک و صومعه Gnde در نزدیکی این شهر قرار دارند.

ساخکادزور (کوتایک مارز): که در نزدیکی ایروان قرار دارد، مقصد بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان طبیعت است. پیست اسکی این منطقه و صومعه کیچاریس دو منطقه بسیار مشهور این شهرند.

امیدواریم که تور ارزان ارمنستان به شما خوش بگذرد





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: